قرارگاه (گروه جهادی شهدای جهان اسلام )

یاری محرومین ( فقرزدایی ، اشتغال زایی و فعالیتهای فرهنگی ، عمرانی ، بهداشتی و درمانی وآموزشی )

قرارگاه (گروه جهادی شهدای جهان اسلام )

یاری محرومین ( فقرزدایی ، اشتغال زایی و فعالیتهای فرهنگی ، عمرانی ، بهداشتی و درمانی وآموزشی )

قرارگاه (گروه جهادی شهدای جهان اسلام ) در سال 1397 بارویکرد فداکارانه و با آسیب شناسی اجمالی یک دهه فعالیت قرارگاه های مختلف جهادی که عموماً در فصول تابستان و ایام نوروز و صرفاً در نقاط محروم روستایی کشور مشغول خدمت رسانی هستند، با سرکشی به بعضی نقاط محروم شهر تهران و استان تهران و دیگر استانها فعالیت خود را شروع کرد. ابتدا چند نفر دانشجو و طلبه و به تدریج سایر اقشار مردمی به صورت خودجوش به این قرارگاه پیوستند و دامنه فعالیت قرارگاه نیز از ارائه خدمات درمانی به دیگر خدمات فرهنگی، آموزشی ، تحصیلی، مشاوره ای و عمرانی گسترش پیدا کرد.

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مدافع بزرگ

 

در فاز سوم عملیات مبارزه با کرونها قرارگاه موفق به تهیه ، آماده سازی و توزیع مایع قوی ضد ویروس ، ضد باکتری و ضد قارچ ( فاقد کلر و آب ژاول ) در بین اهای یکی از مناطق گردید . 

مدافع بزرگ

در ابتدای همه گیری بیماری کرونا و آلودگی شدید خیابانها و امکان خصوصی و عمومی احساس گردید برای کم کردن و جلوگیری از شیوع این بیماری می بایست به سرعت نسبت به تشکیل تیم ویژه برای ضد عفونی کردن اقدام گردد . لذا فرماندهی قرار گاه با همکاری تعدادی از جهادگران جوان و از جان گذشته موفق به تشگیل این یگان گردید تا خیابانها و اماکنی که آلودگی بیشتری دارند را پاک سازی نمایند .

مدافع بزرگ

در این وا نفسای  همه گیری بیماری منحوس کرونا ، قرارگاه جهادی شهدای جهان اسلان در راستای لبیک گفتن به  فرمایشات مقام معظم رهبری با اعلام فراخوان به جهادگران آقا و خانم و خیرین گرامی ، به لطف الهی و همکاری مثال زدنی امام جماعت ولایی ، انقلابی و جهادگر مسجد حجت الاسلام احمدی موفق به برپایی و راه اندازی کارگاه تولید ماسک مولتی لایر در شبستان مسجد امام حسین علیه السلام واقع در خیابان شهید الهی  و به جهت رفاه حال خواهران جهادگیر در منازل ایشان گردید .

مدافع بزرگ

هسته اولیه قرارگاه جهادی شهدای جهان اسلام   در سال 1397 با رویکردی جهادی ، فداکارانه و انقلابی  و با آسیب شناسی اجمالی یک دهه فعالیت قرارگاه های مختلف جهادی که عموماً در فصول تابستان و ایام نوروز و صرفاً در نقاط محروم روستایی کشور مشغول خدمت رسانی هستند، با سرکشی به بعضی نقاط محروم شهر تهران و استان تهران و دیگر استانها فعالیت خود را شروع کرد. ابتدا چند نفر دانشجو و طلبه و به تدریج سایر اقشار مردمی به صورت خودجوش به این قرارگاه پیوستند و دامنه فعالیت قرارگاه نیز از ارائه خدمات درمانی به دیگر خدمات فرهنگی، آموزشی ، تحصیلی، مشاوره ای و عمرانی گسترش پیدا کرد.

مدافع بزرگ

مقدمه

از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران احیاء مفاهیم اصیل و مهمی چون: مبارزه و جهاد است. ایجاد نهادهای تأثیرگذاری مانند کمیته امداد، جهاد سازندگی، بسیج و نهضت سوادآموزی توسط بنیان گذار جمهوری اسلامی نیز در همین راستا بوده است. پس از دوران دفاع مقدس، جهادی‌گری در دیگر عرصه ها ادامه پیدا کرد. در اواخر دهه هشتاد و با تشکیل «بسیج سازندگی» فرصت دوباره ای پیدا شد تا نسل جدید و علاقمند به مکتب جهادی، فعالیت های گسترده و اثرگذار خود را بر محرومیت زدایی مناطق فراموش شده کشور که کم هم نبودند، متمرکز کنند .  

اهم اهداف قرارگاه :

اهتمام به محرومیت زدایی و خدمات رسانی به هم نوعان بر اساس جهان بینی توحیدی و تأکید بر اخلاق اسلامی و گسترش فرهنگ جهادی در سطح جامعه در حد توان قرارگاه.

منظور از فرهنگ جهادی بر اساس آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام، ابتدا شامل تأکید بر جهاد اکبر که همان مبارزه با نفس اماره و خودسازی فردی است و پس از آن آمادگی کامل برای ایثار و از خود گذشتگی در عرصه‌های مختلف جهاد اصغر می باشد.« و الله الله فی الجهاد باموالکم و انفسکم و السنتکم فی سبیل الله»

و خدا را! خدا را! درباره جهاد با اموال و جانها و زبان های خویش در راه خدا- «نهج البلاغه- نامه 47»

 

مدافع بزرگ

بسمه تعالی

 قرارگاه ( گروه جهادی شهدای جهان اسلام )

 

 

 

 

« ان الذین امنوا و الذین هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله اولئک یرجون رحمت الله و الله غفور رحیم»

« کسانی که ایمان آورده و کسانی که هجرت کرده و در راه خدا جهاد نموده اند، آنها امید به رحمت پروردگار دارند و خداوند آمرزنده و مهربان است» بقره-218

سَلام ُعَلی قلبِ زِینبِ الصَبور

امام علی (ع): آنگونه که یاری می کنید، یاری می شوید.

مقام معظم رهبری : آن جایی که حرکت و روح جهادی وجود دارد ، انسان در ایمان وآرمان و خدمت به دیگران حل می شود و خود را فراموش می کند. این روحیه را باید در جامعه تقویت کرد .(۸۲/۱۰/۱۴)

مدافع بزرگ