قرارگاه (گروه جهادی شهدای جهان اسلام )

یاری محرومین ( فقرزدایی ، اشتغال زایی و فعالیتهای فرهنگی ، عمرانی ، بهداشتی و درمانی وآموزشی )

قرارگاه (گروه جهادی شهدای جهان اسلام )

یاری محرومین ( فقرزدایی ، اشتغال زایی و فعالیتهای فرهنگی ، عمرانی ، بهداشتی و درمانی وآموزشی )

قرارگاه (گروه جهادی شهدای جهان اسلام ) در سال 1397 بارویکرد فداکارانه و با آسیب شناسی اجمالی یک دهه فعالیت قرارگاه های مختلف جهادی که عموماً در فصول تابستان و ایام نوروز و صرفاً در نقاط محروم روستایی کشور مشغول خدمت رسانی هستند، با سرکشی به بعضی نقاط محروم شهر تهران و استان تهران و دیگر استانها فعالیت خود را شروع کرد. ابتدا چند نفر دانشجو و طلبه و به تدریج سایر اقشار مردمی به صورت خودجوش به این قرارگاه پیوستند و دامنه فعالیت قرارگاه نیز از ارائه خدمات درمانی به دیگر خدمات فرهنگی، آموزشی ، تحصیلی، مشاوره ای و عمرانی گسترش پیدا کرد.

مقدمه

از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران احیاء مفاهیم اصیل و مهمی چون: مبارزه و جهاد است. ایجاد نهادهای تأثیرگذاری مانند کمیته امداد، جهاد سازندگی، بسیج و نهضت سوادآموزی توسط بنیان گذار جمهوری اسلامی نیز در همین راستا بوده است. پس از دوران دفاع مقدس، جهادی‌گری در دیگر عرصه ها ادامه پیدا کرد. در اواخر دهه هشتاد و با تشکیل «بسیج سازندگی» فرصت دوباره ای پیدا شد تا نسل جدید و علاقمند به مکتب جهادی، فعالیت های گسترده و اثرگذار خود را بر محرومیت زدایی مناطق فراموش شده کشور که کم هم نبودند، متمرکز کنند .  

اهم اهداف قرارگاه :

اهتمام به محرومیت زدایی و خدمات رسانی به هم نوعان بر اساس جهان بینی توحیدی و تأکید بر اخلاق اسلامی و گسترش فرهنگ جهادی در سطح جامعه در حد توان قرارگاه.

منظور از فرهنگ جهادی بر اساس آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام، ابتدا شامل تأکید بر جهاد اکبر که همان مبارزه با نفس اماره و خودسازی فردی است و پس از آن آمادگی کامل برای ایثار و از خود گذشتگی در عرصه‌های مختلف جهاد اصغر می باشد.« و الله الله فی الجهاد باموالکم و انفسکم و السنتکم فی سبیل الله»

و خدا را! خدا را! درباره جهاد با اموال و جانها و زبان های خویش در راه خدا- «نهج البلاغه- نامه 47»

 

مدافع بزرگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی